"ويتامين C
نوشته شده توسط : رضا

کشف ويتامينC داستان جالبي دارد . در قرن 19 ، دريانوردان انگليسي براي رهايي از نوعي بيماري که در دريا به آن مبتلا مي شدند و بعداً اسکروي * نام گرفت ، مقدار زيادي ليمو در کشتي خود حمل مي کردند . براي همين به آنها" ملوان ليمويي" مي گفتند. اسکروي بيماري مهلکي بود که کاشفان سرزمين هاي دور پس از مدت طولاني که بر روي آب سفر مي کردند به آن مبتلا مي شدند و بسياري از آنها در اثر اين بيماري مي مردند. اسکروي کمبود طولاني مدت ويتامينC است.

اين مطلب انگيزه اي شد براي جستجوي عامل درمان اسکروي در پرتقال ، که منجربه کشف ويتامينC در سال 1928 شد و اسيد اسکوربيک ** نام گرفت. انسان و بعضي حيوانات فاقد آنزيم لازم براي توليد ويتامينC در بدن هستند از اينرو نيازمند دريافت آن از طريق غذا مي باشند.

ويتامينC از نظر غذايي بسيار حساس است و به راحتي در اثر حرارت و تاثير مواد قليايي از دست مي رود . حرارت پخت نيزموجب کاهش اين ويتامين در سبزيجات مي شود .

شما از ويتامينC زياد شنيده ايد و از تأثير آن بر سرماخوردگي آگاهيد ، دليل اين همه فوائد ويتامينCدر بدن چيست؟ اين ويتامين چه اعمال ديگري در بدن انجام مي دهد؟

ويتامينC در واکنشهاي شيميايي بدن به عنوان يک حمل کننده الکترون عمل مي کند ، اين ويتامين مهمترين آنتي اکسيدان*** محلول در آب است . آنتي اکسيدان به موادي گفته مي شود که با حرکت در خون ، مواد شيميايي را که به بافتها لطمه مي رسانند را خنثي مي کنند.  به اين دليل است که ويتامينCدر جلوگيري از بروز يا بهبود بسياري از بيماري هاي مزمن دوران کهنسالي مؤثر است .

 

خام گیاه خواری

آشپزي بدون دود

درآشپزي گياهي از انرژي خورشيد بجاي آتش استفاده مي شود  مواد غذايي بكار رفته در تهيه اين نوع غذاها فقط مواد غذايي گياهي و طبيعي  مي باشد . كه  منبع اصلي و اوليه انرژي  سالم و طبيعي در كره زمين هستند و استفاده از اين مواد مغذي  راهي مطمئن به سوي سلامتي ، جواني و طول عمر مي باشد . زندگي كردن به شيوه نادرست ديگران اشتباه بزرگي است و به خود تعلق داشتن ، به شكل غير قابل وصفي عالي است .

مي توان انواع غذاهاي گياهي همچون خوراك جوانه ها ‌، سالاد ،  نان ، كباب ، بوراني  ، دلمه و ساير غذاهاي ابتكاري و پر انرژي گياهي تهيه كرد .

در تهيه غذاهاي گياهي مي توان از حبوبات ، غلات ، ميوه جات ، عسل ، خشكبار ، سبريجات و ادويه جات استفاده كرد . و هر فردي مي تواند با  ذوق وسليقه خود انواع غذاهاي گياهي را  تهيه و تجربه كند .

-        نان گياهي ، مقداري آرد گندم سبوس دار تازه ، گنجد و كمي نمك را با آب مخلوط كرده و خمير بدست آمده را به صورت ورقه نان در آوريد و در مقابل حرارت  آفتاب  قرار دهيد و پس از خشك شدن ميتوانيد آن را با عسل  يا خرما مصرف كيند .





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: